12. toukokuuta 2005

Sadetta

Tänään heräsin ukkosenjyrinään. Vaihteeksi oli kivan hidas aamu: ensimmäinen ja ainut tunti alkoi yhdeltätoista. Onnekkaasti juuri silloin ei pahemmin satanut kun menin tunnille ja tulin takaisin, sillä minulla ei ole sateenvarjoa.

Keskiviikkoaamuna minut yllätettiin filosofiassa nurkan takaa. Luennoitsija puhui Descartesista, ja siitä miten hän oli ensimmäisiä uuden ajan filosofeja, jotka keskittyivät muihin kysymyksiin kuin Jumalan olemassaoloon. Hänen todistus aistien luottavuudesta alkoi lupaavasti sillä, että mitä voimme tietää ilman epäilemisen mahdollisuutta. Vastaus on: "Ajattelen, siis olen". Se mikä sai minut yllättymään, että tästä Descartes johti Jumalan olemassaolon ja sitä kautta aistien luottettavuuden, koska Jumala ei halua johtaa meitä harhaan. Tässä onkin sitten vakaa pohja empirismin oikeutukselle :)

Illalla kävimme Louisen ja Shannon kanssa elokuvissa katsomassa The Interpreterin. Leffan jälkeen minun piti suoraan jatkaa Martinan synttäreille. Siellä tapasin toisen meidän koululta tänne lähteneen vaihto-oppilaan, Merin. Suomen puhuminen aiheutti molemmille ongelmia :)

Olen käyttänyt kaiken liikenevän vapaa-aikani joko tuon Linuxin ytimen opiskeluun ja, silloin kun pää ei enää toimi, Futuraman katseluun. Ei pitäisi mennä pitkään, että kirja on loppu ja voin keskittyä käytännön harjoitteluun. Toivottavasti vaan maltti riittää...

Huomenna on taas yhdet teemabileet. Tällä kertaa aiheena on kauhu. Olen niin laiska, että ajattelin käyttää vain punaista kasvoväriä veren feikkaamiseen ja pukeutua muuten normaalisti. Kai tuollaiset teemabileet toimivat samalla lailla kuin alkoholi sosiaalisten muurien murtajana, mutta pelkkä olutkin riittäisi minulle :)

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Suomalaiset juovat toki olutta :-)