9. marraskuuta 2005

Kettu

Olin eilen illalla menossa Alycian luo, jos noin voi edes sanoa, kun hän asuu tuossa alle 100 metrin päässä. Kuitenkin kymmenen metriä kotiovelta päästyäni näin muutaman metrin päässä minua ketun. Arvatkaa harmittaako, kun en aina kanna kameraa mukanani :) Ketttu käytännössä poseerasi minulle siinä polulla. Koska en voinut oikein muutakaan tehdä niin jatkoin matkaani ja käveltiin sitten ketun kanssa siinä peräkanaa, kettu edellä ja minä jäljessä muutaman metrin hajuraolla. Sitten jossain vaiheessa se suuntasi puskaa kohti.

En koskaan osannut odottaa törmääväni kettuun täällä, mutta sinällään se ei kyllä ole mikään ihme. Kampuksella on ainakin yksi kanilauma, jonka näkee käytännössä joka ilta tuolla parkkipaikkojen perällä. Toisaalta täällä on paljon sorsia, jotka viihtyvät kaukana lähimmästä lammikosta ja suoraan puskien vieressä. Olen joskus miettinyt, että jos joku päästäisi kissan vapaaksi, niin mitähän tapahtuisi? Kettu ajaa varmaan saman asian.

Ei kommentteja: