28. syyskuuta 2005

Pankkireissu

Tänään oli taas aika suorittaa vuokranmaksureissu. Ensiksi pankkiin, josta piti saada 1550 dollaria. Täyttelin lappusen, jossa on aika monta kenttää ja vein sen tiskille automaattikortin kanssa.

En muistanut tilinumeroani, joten pankkitäti pyysi myös kuvallisen opiskelijakorttini. Seuraava stoppi tuli siitä, että allekirjoitukseni ei täsmännyt automaattikortin allekirjoituksen kanssa. Hän näytti minulle automaattikortin allekirjoitusta ja pyysi yrittämään uudelleen. Kyllähän niissä oli selkeä silmämääräinen ero, johtuen siitä että kirjoitan nimmarini lihasmuistista. Kaikki koukerot ja nimmarin piirteet olivat kuitenkin samat...

No eipä siinä mitään. Kirjoittelin nimmarin vielä pari kertaa uusiksi ja sitten annoin vielä ajokorttini ja täti katsoi koneelta, millainen nimmari oli tilisopimuksessa. Ajokortin nimmari oli tietty neljän vuoden takaisena hyvinkin erilainen ja sopimuksen nimmari oli sellanen puolihassu :) Tässä vaiheessa tilanne alkoi minua vähän huvittamaan, koska täti selitti että hän vain suojelee minua (olisi edes sanonut, että suojelee tilinomistajaa :), ja ettei voisi antaa minulle rahoja. Ennenkuin ehdin aloittaa kysymään, että mitä vaihtoehtoja minulla sitten on saada ne rahani tililtä, jollen pysty toistamaan allekirjoitustani kuvantarkasti, hän antoi vielä viidennen mahdollisuuden, ja hyväksyi sen hiljaisesti :)

Mitä minä tästä sitten voisin oppia? Yksi mahdollisuus olisi tekstata nimensä, mutta hermothan siinä menisi, kun se veisi niin paljon aikaa, ja ei varmasti sujuisi humalassa ollenkaan hyvin :) Ehkä minun pitäisi siirtyä käyttämään pelkkää isoa X-kirjainta. Se on aika helppo piirtää täsmälleen samanlaisena joka kerta.

Ei kommentteja: